Relaxing in Uganda - Reisverslag uit Luwero, Oeganda van Daan Havermans - WaarBenJij.nu Relaxing in Uganda - Reisverslag uit Luwero, Oeganda van Daan Havermans - WaarBenJij.nu

Relaxing in Uganda

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

12 November 2013 | Oeganda, Luwero

Na een lekker avondmaal moesten de mensen uit Kampala weer terug naar huis. Na ongeveer een uur gewacht te hebben kwam de taxi aan, die ons naar de andere taxi zou brengen, die ons op zijn beurt naar Kampala zou brengen. Omdat het altijd maar de vraag is hoe lang die taxi's erover doen, hadden we niet echt een idee hoe laat we thuis zouden zijn. Gelukkig reed de chauffeur zo ontiegelijk hard dat we in ongeveer twee uurtjes thuis waren.

De volgende dag, maandag 4 november, zouden we worden opgehaald door Adams om naar het project te gaan. Wij hadden niet echt een idee hoe laat, dus waren op tijd opgestaan. Er bleek een briefje te liggen dat hij rond 1 uur zou komen. Maar na twee weken Oeganda wisten we dat dit wel eens later zou kunnen worden. We vertrokken uiteindelijk om 5 uur. En na een lange rit kwamen we rond 9 uur in Luwero aan. Toen was het eigenlijk alleen nog maar eten en slapen.

Dinsdag vertrokken we op tijd naar het project, omdat we rond het middaguur weer terug moesten naar Luwero voor een meeting met een vrouw van het district. Het district heeft namelijk een heleboel eisen gesteld aan het project. Wat goed is, omdat zo de kwaliteit gewaarborgd wordt, maar wat wel ineens allemaal op tafel werd gegooid. Sinds dat we dat weten zijn we hier hard mee bezig. Op dit moment zijn dat vooral de kindprofielen, die we nu bijna allemaal af hebben. De vrouw van het district helpt ons een beetje met al deze dingen, vandaar de meeting over de vooruitgang. Na deze meeting zijn we niet meer terug naar het project gegaan. We hebben een beetje wat dingen besproken over wat we nog moeten de voor de volgende meeting volgende week woensdag. Daarna was het, zoals altijd in Luwero, eten en slapen.

Woensdag waren we weer op tijd op het project. Wederom hebben we aan de profielen gewerkt, en weer een boel kinderen geïnterviewd. We komen steeds dichter bij het einde van deze profielen, maar het is een hoop werk. Met deze interviews zijn we tot de lunch bezig geweest. Tijdens de lunch heb ik de kids ballonnen gegeven die m'n moeke me mee had gegeven. Nou ze werden gek!! Was heel erg leuk! Na de lunch zijn we vertrokken naar Kampala. Al met al dus een kort weekje in Luwero. Op zich wel jammer want het is wel heel leuk om wat meer tijd te hebben om met de kids door te brengen. 's Avonds in Kampala niet meer zoveel gedaan. Even Champions League gekeken, maar omdat het hier twee uur later is had ik niet de energie om het af te kijken.

Donderdag heb ik wat dingen ingevoerd op de computer voor de kind profielen. Daarna nog wat aan m'n schoolopdrachten gewerkt. 's Avonds wat gegeten in Kisementi en een drankje gedaan daar. Vrijdag ben ik langs de golfbaan geweest. Ik kan daar misschien een tijdelijk studentenlidmaatschap krijgen, maar dan hadden ze wat info van me nodig. Helaas was er een toernooi bezig en kon ik de nodige papieren niet afleveren. De dames gingen winkelen deze dag, maar ik had het gevoel van tevoren dat ik niet zou trekken. Sandwich gegeten bij bBrood en daarna richting old taxi park. Op de weg hier naar toe kwam ok twee jongens uit Rwanda tegen, waar ik een tijdje mee heb gepraat. Aardige jongens voor mijn gevoel, maar misschien te naïef gedacht, omdat ze hier vaak iets van je willen. 's Avonds zijn we vlakbij ons huis gaan eten, bij The Bay. Leuke tent, heerlijk eten en live muziek. Gezellig avondje dus!

Zaterdag werd ik een beetje beroerd wakker. Slecht geslapen doordat ik van matras was gewisseld. Dit omdat vanaf deze dag de vader van Iris een week op mijn kamer zou slapen. Ook voelde ik me gewoon slecht. Deze dag heb ik dan ook in mijn 180 graden stand op de bank doorgebracht, kijkend naar Suits en andere series. Onze eigenlijke planning was voor dit weekend de Sesse Eilanden. Een eilandengroep in het Victoriameer waar je lekker kunt relaxen. Dit hebben we last minute toch afgeblazen, omdat de uiteindelijke reistijd bijna langer bleek dan de tijd die we daar zouden spenderen. Ook waren er een aantal zieken, waaronder ik, dus het kwam niet eens zo slecht uit. Zondag vertrokken we rond een uur of 9 's ochtends naar Luwero. Het was visitstion day, wat inhield dat ouders of verzorgers een dagje langs konden komen. Ramona en ik hebben deze dag vooral met de kinderen gespeeld die geen ouders meer hebben, of die niet kwamen. Weer wat ballonnen uitgedeeld, dus weer gekkenhuis. 's Middags weer terug naar onze huisjes. Daar hebben we de rest van de middag niet veel gedaan. Met mij ging het een druk beter dan zaterdag, op wat last van mijn buik na. Onze buurvrouw had voor ons gekookt, en daarna was het weer op tijd naar bed.

Maandag gingen we iets later naar het project. Dit omdat het de verjaardag was van Ethan. Dus een uurtje langer op bed liggen, en 8 uur op ipv 7. Helaas was er deze dag nog geen taart, maar op dinsdag. Rond 9 uur gingen we naar het project. Ramona ging weer gymles geven, wat haar vorige week niet gelukt was. Maar eerst moesten we nog wat missende info bij elkaar verzamelen. Ramona ging hiervoor naar Mama Veth, een van de aunties op het project. Zij kon ons gelukkig heel veel vertellen. Tijdens de gymles van Ramona hebben Innocent en ik deze informatie ingevoerd op de computer. Tijdens de lunch zijn we weer terug gegaan naar onze huisjes om daar te eten. Na het eten ben ik even op bed gaan liggen, wat Adams voorstelde. Toen ik weer terug kwam hadden Ramona en Eilitia al een heleboel gedaan wat we eigenlijk na het eten zouden doen. Voelde me wel een beetje schuldig, maar met dat weer hier kan ik gewoon altijd slapen! Nu aan het wachten op het eten terwijl ik dit verhaal schrijf, hopend dat ik het vanavond ook nog op m'n blog kan zetten!

Tschussssss

  • 12 November 2013 - 09:23

    Freekie:

    Alleen maar eten en slapen, en er dan toch zo goed uitzien. Ik zeg lekker bezig. Veel succes en plezier de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Luwero

Daan

Ik ga voor 3 maanden naar Oeganda, waarvan ik twee maanden stage ga lopen bij Another Life International in Kampala en Luwero. Deze stage is onderdeel van de minor Werken in Ontwikkelingslanden aan de Hogeschool van Amsterdam. Op dat blog hou ik wekelijks mijn vorderingen bij.

Actief sinds 15 Okt. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5669

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Stage en Reis Oeganda

15 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: