Laatste weekjes Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Daan Havermans - WaarBenJij.nu Laatste weekjes Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Daan Havermans - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes Afrika

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

16 Januari 2014 | Oeganda, Kampala

Geen Kreeft gegeten op de zaterdag, die hebben we bewaard voor de volgende dag. In plaats daarvan hebben we bij een lokaal tentje gegeten, stukje kip en wat friet. Goed te doen! Daarna zijn we nog wat gaan drinken bij een tentje met WiFi, dus kon ik m'n verslag uploaden. Het lijkt het enige WiFi tentje te zijn op dit eiland, dus weinig contact met de buitenwereld. Daarna zijn we rustig naar huis gegaan, uurtje of twaalf in bed.

De volgende ochtend hadden we gepland om van huisje te wisselen. Jon en Amanda hadden een mooi appartement gevonden voor 1000 per persoon, wat ongeveer €9 is. Rond 11 uur zijn we daar naartoe gegaan. Het bleek echt super mooi te zijn! Drie verdiepingen met eigen keuken en lounge ruimte. Ikzelf heb lekker het dakterras ingenomen, waar ik zal slapen de komende dagen. Omdat het de volgende dag m'n verjaardag was zijn we op zoek gegaan naar wat lekkers te drinken voor de avond. Het eiland is volgens mij volledig moslim, dus erg makkelijk is dat niet. Uiteindelijk hebben we ergens een paar flesjes wijn kunnen regelen, en ook nog wat pilsjes. Ook zijn we rond gaan vragen om een tripje te maken op een ezel met z'n allen. Dit wilden we maandag of dinsdag gaan doen.
's Avonds zijn we uit eten gegaan naar een wat luxer restaurantje. Jon had daar een paar dagen geleden een kreeft op, en die scheen heel lekker te zijn dus die wilde ik ook proberen. Nou hij had gelijk! Geweldig genoten :P Na het eten terug naar ons appartement om daar een biertje te drinken op mijn gezondheid. We hebben nog een uurtje of twee wat gekletst, voordat we gingen slapen. We hadden namelijk nog de donkey ride geregeld voor morgen.

Volgende ochtend werd ik wakker gemaakt met 'happy birthday' en een heerlijk ontbijtje! Super lief van de rest!! Daarna gingen we op pad naar de ezels. De bedoeling was dat we met de ezels naar Matondoni gingen rijden, een klein dorpje aan de andere kant van het eiland. Dit zou ongeveer een uur duren, maar dat bleek uiteindelijk ongeveer twee uur te zijn(Afrika hè). Het dorpje was vrij klein en er was niet veel te doen, maar we hebben er wel een tijdje rondgelopen. Daarna wat gegeten bij een stelletje in huis, om rond drie uur weer de ezel terug te pakken. Rond half 5 waren we weer in ons appartement. Al met al een leuk uitje! Daarna ben ik even naar het restaurant met WiFi gegaan om ff te kijken wie me gefeliciteerd had en te skypen met de Parentes. Toen ik hiervan thuis kwam werd ik weer verrast door de rest met een taart! Echt superlief! Daarna zijn we weer uit eten gegaan met ons kliekje, en daarna zijn we naar een bar gegaan. Gezellig avondje gehad en rond 3 uur gaan slapen!

Dinsdag hadden we twee dingen gepland: uitslapen en een sunset boottocht. Clara was 's ochtends vroeg vertrokken helaas, dus nu was ik nog alleen met de Zweden. Uitslapen duurde tot ongeveer twaalf uur. Daarna ontbeten en even naar de WiFi om wat mails te versturen. Rond 4 uur pakten we de boot. Dit was een heerlijk tochtje zeilen! Na een uurtje of twee op het water kwamen we bij een mooi strand aan waar we gingen eten en een kampvuur maken. De crew van de boot had de vorige keer al bewezen dat ze voortreffelijk konden koken, en dit lieten ze nu ook weer zien! Rijst met een lekker sausje en vers gevangen tonijn! Rond een uur of 10, na wat liedjes te hebben gezongen bij het kampvuur, gingen we naar de floating bar. Dit was letterlijk ook wat het was: een klein drijvend plateau met een barretje erop. Het was hier heel druk en gezellig! Rond 00.30 gingen we met de boot terug naar het vasteland. We moesten de volgende dag om 6 uur op de Ferry zitten om onze bus te halen, dus we zijn toen nog maar even gaan slapen.

De volgende dag dus na korte slaap de bus naar Malindi gepakt. Dit bleek een stuk grotere stad te zijn dan wij dachten. Beetje rondgewandeld en heerlijk gegeten, en daarna op tijd slapen. Volgende dag zijn we op tijd opgestaan en lekker rond gaan wandelen in de stad. Echt heel groot bleek het nou ook weer niet, maar groot genoeg voor een leuke wandeling. John had 's ochtends gekeken voor een diepzeevis trip. Dit leek mij ook wel wat, maar veel te prijzig helaas. Uiteindelijk besloot John dit toch te gaan doen. Later bleek dat je voor een boot betaalt en niet per persoon. En aangezien John het sowieso ging doen, mag ik gratis met hem mee. Ik betaal hem wel een klein deel, maar toch. 's Avonds weer gegeten bij hetzelfde heerlijke restaurantje, en wederom op tijd gaan slapen want de volgende dag zouden we om 06.30 vertrekken.

Om 06.30 gingen we dus op weg, en rond 07.30 gingen de hengels het water in. 7 om precies te zijn! We hadden gehoord dat ze de vorige dag twee vissen hadden gevangen, dus we hoopten dat we er in ieder geval 1 konden pakken. Na ongeveer een half uur zat de eerste vis aan de haak. Na een niet al te lang gevecht haalde John een mooie yellowfin tuna binnen. Een klein beetje later was het mijn beurt. Ik moest in de stoel gaan zitten van de crew, en twee seconden later zag ik waarom: een enorme sailfish sprong zo geheel het water uit, met mijn haak in z'n bek. Hij bleef een aantal keer springen, heel vet om te zien. Vlakbij sprong ineens nog een sailfish de lucht in, die we aan de haak hadden. Helaas was deze vis snel verloren. Mijn vis daarentegen bleef aan de lijn. Nadat we hem een laatste keer zagen opspringen, ik denk wel op 150 meter afstand, begon ik hem binnen te halen. Dit gevecht duurde ongeveer drie kwartier, maar het was het waard. Wat was hij groot zeg, gvd. Heel zwaar was hij niet voor zijn lengte, want ze zijn vrij slank. Maar echt een ongelofelijke eerste vangst! De dag verliep verder echt super, met een totaal van volgens mij zo'n 28 vissen!!! Echt zo'n mooie dag!

Na de trip gingen we op weg naar Mombasa met de matatu. Vrij soepele reis, rond 8 uur waren we bij de backpackers. Voelde net als thuiskomen! Biertje gedronken met wat mensen daar en gaan slapen.
De volgende dag rustig aan gedaan. Lang uitgeslapen en daarna wat aan m'n eindverslag gewerkt, bijna af alweer! 's Avonds op stap geweest, een van de meiden was jarig namelijk. Heerlijk avondje uit, skinny dippen in de Indische oceaan, heerlijk!! De volgende dag naar het strand geweest en daar m'n laatste massage gehad

  • 17 Januari 2014 - 11:54

    Steven:

    Mooi verhaal kerel! Haha zo raar om nu zo te lezen, terwijl k nu pas net bijna 2 weken terug ben..geniet er nog maar lekker even van :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Daan

Ik ga voor 3 maanden naar Oeganda, waarvan ik twee maanden stage ga lopen bij Another Life International in Kampala en Luwero. Deze stage is onderdeel van de minor Werken in Ontwikkelingslanden aan de Hogeschool van Amsterdam. Op dat blog hou ik wekelijks mijn vorderingen bij.

Actief sinds 15 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1557
Totaal aantal bezoekers 5645

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Stage en Reis Oeganda

15 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: